Jakoukoliv tiskovinu Vám v našem grafickém studiu navrhneme a vytiskneme.
Níže uvádíme některé zásady, s nimiž je dle našeho názoru vhodné se seznámit, než pošlete do studia podklady k výrobě jakékoliv tiskoviny (leták, hlavičkový papír, zpravodaj, výroční zpráva, studie atd.)Texty.
Nejlépe např. ve formátu MS-WORD, odstavce nezformátované (atributy písma, zarovnání do bloku atd.). Další vhodný formát souboru je výstup jakéhokoli ASCII editoru jako je např. Poznámkový blok. Jde tedy o soubory
s koncovkou .doc, .txt apod. Poslední možností je text, který není v elektronické podobě. Pokud jde o inzerci
v tisku, postačí zaslat text faxem. Uvědomte si ale, že doba nutná ke zpracování takovýchto pokladů je značně delší než v případě elektronické verze...
Loga.
Často se stává, že zákazník předává logo ve formátu MS-WORD, resp. s vloženým obrázkem (bitmapou) nízkého rozlišení. Toto řešení je téměř nejhorší variantou. Ideálním řešením je dodání logotypu v křivkách,
tzn. ve vektorové podobě (se všemi texty převedenými rovněž do křivek). Typickými představiteli korektních formátů jsou následující soubory:
_ soubor aplikace Adobe Illustrator® (.AI), texty v křivkách
_ soubor aplikace CorelDraw!® (.CDR), texty v křivkách
_ a dále soubory s koncovkami .PDF, .EPS či .PS
Pokud nedisponujete žádným z výše uvedených formátů, můžeme Vaše logo samozřejmě sami vektorizovat.
K tomu je třeba dodat logo v jedné z dále uvedených forem:
_ formát TIFF s rozlišením min. 300 dpi – za dodržení jistých okolností není ani nutno takový soubor vektorizovat (rádi Vám sdělíme detaily)
_ výjezd z laserové tiskárny v dostatečné velikosti (pokud postačí ČB zpracování)
_ kvalitní barevný výtisk (nejlépe bez zřetelného rastru)
_ běžné bitmapové formáty, jako jsou .GIF, .JPG, .BMP apod., a to laicky řečeno »co možná největší« (co do rozměrů a/nebo místa na disku) a pokud možno bez předchozího použití (ztrátové) komprese.
Je dobré znát přesně barvy loga dle vzorníku PANTONE® nebo podle barevného rozkladu CMYK.
Pokud máte alespoň barevný výtisk z komerční tiskárny, je možné v našem DTP studiu barvy pomocí vzorníku poměrně přesně identifikovat.
Korektury.
Po finálním grafickém zpracování následují korektury. Tomuto kroku je třeba věnovat patřičnou pozornost. Mezi nejběžnější formy korektur patří korektury elektronickou poštou (většinou ve formátu PDF) nebo přímo u nás ve studiu s možností okamžitých úprav. Mezi méně vhodné a dnes již jen zřídka používané formy můžeme zařadit např. korektury faxem.
Nátisk.
Pokud je v dokumentu použito více barev a není jistota, že budou vypadat tak jak si představujete, požadujte nátisk. Ten sice něco stojí, nicméně máte zaručeno, že to co vidíte na nátisku budete vidět i na vytištěném dokumentu (i když stále s nepatrnými odchylkami způsobenými především jinou technologií tisku – chemický nátisk vs. digitální nátisk vs. ofsetový tisk). Nátisk je pravidlem u vyšších nákladů nebo rozsáhlejších studií.
Náklad.
Obecně platí, že čím vyšší náklad tím nižší cena jednoho kusu tiskoviny. Je však rovněž nezbytné vhodně
zvolit technologii tisku – např. při tisku letáků o nákladu nižším než 1000 kusů využijete služeb digitální tiskárny
a nebudete investovat do ofsetu.